Źródło: 123RF Zdjęcie Seryjne

Drób premium chce podbić rynek

przetwórstwo mięsa drobiowego
123RF Zdjęcie Seryjne

Firmy drobiarskie zaczynają budować półkę premium. We Francji stanowi ona połowę sprzedaży drobiarskiej, na zachodzie Europy – średnio jedną piątą, a w Polsce – niewielki ułamek procentu rynku wartego kilkanaście miliardów złotych – pisze „PB”.

Rynkowi eksperci twierdzą, że nadszedł moment, by rozpocząć segmentację rynku. Pojawiła się grupa klientów, którzy chcą zjeść nie tylko dużo i tanio, ale interesuje ich także sam proces produkcji. W efekcie zrobiło się miejsce na rynku dla kurczaka wolno rosnącego, czyli hodowanego dłużej, na większym wybiegu i karmionego nieco inną paszą.

Na sklepowych półkach już pojawiły się produkty premium z importu jak perliczki z Francji. Jeśli krajowi producenci nie zauważą tej rosnącej rynkowej niszy, wypełnią ją zagraniczne zakłady – czytamy w „PB”.

Źródło: Portal Spożywczy za: Puls Biznesu