55 proc. firm mięsnych jest w złej kondycji

![]() |
123RF Zdjęcie Seryjne |
Prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) Wiesław Różański zauważył, że sukces eksportowy Polska zawdzięcza jakości mięsa. Polski produkt staje się już rozpoznawalny i dlatego warto go promować, a jest to możliwe dzięki środkom pochodzącym z funduszu promocji, jak i z UE.
- Eksport wołowiny może się zwiększyć za sprawą przywrócenia uboju rytualnego - zaznaczył prezes Polskiego Związku Producentów Bydła Mięsnego Jerzy Wierzbicki. Dodał, że niektóre kraje arabskie otworzyły się na polski rynek, ruszył też eksport na bardzo wymagający rynek Japonii.
"Wielkanoc - Mięsne Święta - Polska Tradycja" to jedna z cyklu imprez promujących wysoką jakość polskich wędlin drobiowych, wieprzowych i wołowych. Ma też ona zachęcać do jedzenia produktów mięsnych i przekonywać o ich walorach.
Źródło: Portal Spożywczy za: PAP