Ceny zbóż, notowania, aktualności

55 proc. firm mięsnych jest w złej kondycji

55 proc. firm mięsnych jest w złej kondycji

czerwone posiekane mięso
123RF Zdjęcie Seryjne

- Jednak możemy funkcjonować bez rynku rosyjskiego, wzrósł eksport mięsa do krajów UE, szukamy nowych rynków zbytu dla naszego mięsa i jego przetworów - mówił Witold Choiński na konferencji "Wielkanoc - Mięsne Święta - Polska Tradycja".

Prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) Wiesław Różański zauważył, że sukces eksportowy Polska zawdzięcza jakości mięsa. Polski produkt staje się już rozpoznawalny i dlatego warto go promować, a jest to możliwe dzięki środkom pochodzącym z funduszu promocji, jak i z UE.

- Eksport wołowiny może się zwiększyć za sprawą przywrócenia uboju rytualnego - zaznaczył prezes Polskiego Związku Producentów Bydła Mięsnego Jerzy Wierzbicki. Dodał, że niektóre kraje arabskie otworzyły się na polski rynek, ruszył też eksport na bardzo wymagający rynek Japonii.

"Wielkanoc - Mięsne Święta - Polska Tradycja" to jedna z cyklu imprez promujących wysoką jakość polskich wędlin drobiowych, wieprzowych i wołowych. Ma też ona zachęcać do jedzenia produktów mięsnych i przekonywać o ich walorach.

Źródło: Portal Spożywczy za: PAP