W tym roku wydamy ponad 8 mln zł na promocję wieprzowiny

![]() |
123RF Zdjęcie Seryjne |
Do naliczania i przekazywania pieniędzy na ten cel są zobowiązani przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju świń oraz przedsiębiorcy będący podatnikami podatku od towarów i usług w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT", którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie wywozu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej żywych świń.
W tym roku z Funduszu finansowane lub współfinansowane będą następujące działania:
- XXVII Krajowa Wystawa Zwierząt Hodowlanych (świnie) - zostanie sfinansowana w całości z FPMW w kwocie 329,175 tys. zł.
- Promocja materiału hodowlanego trzody chlewnej podczas regionalnych targów i wystaw w 2015 r. - zostanie sfinansowana w całości z FPMW, koszt tej promocji będzie wynosił 816,270 tys. zł.
- Piknik wieprzowy - również sfinansowany w całości z FPMW w wysokości 1,034 mln zł.
- Upowszechnienie wyników badań o aktualnej wartości dietetycznej o wartości 449,820 tys. zł.
- Smaki Polskie - Wieprzowina - Polska tradycja - sfinansowane w całości za kwotę 500 tys. zł.
- Mięso wieprzowe - smaczne i zdrowe - sfinansowane w całości z FPMW 200 tys. zł.
- Smaki Europy - jakość i tradycja - współfinansowana z Funduszu w kwocie 1,5 mln zł.
- Smak jakości i tradycji prosto z Europy - współfinansowane z FPMW w kwocie 1,5 mln zł.
- Rozsmakuj się w Europie - współfinansowane z FPMW w kwocie 1,5 mln zł.
- Z wieprzowiną za pan brat - sfinansowane w całości z FPMW, które wynosi 460,215 tys. zł.
W roku ubiegłym, zadań prowadzonych lub współprowadzonych przez FPMW było o 17 więcej w tym znajdowały się np. szkolenia dla rolników z zakresu procedur uzyskiwania pozwoleń na budowę lub rozbudowę chlewni, promocje mięsa PQS, czy ochronę wizerunku branży mięsa wieprzowego.
Do zadań Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego należą:
- działania mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach, mięsa wieprzowego,
- promocja spożycia mięsa wieprzowego oraz jego przetworów,
- udział w wystawach i targach związanych z chowem lub hodowlą świń oraz produkcją lub przetwórstwem mięsa wieprzowego,
- badania rynkowe dotyczące spożycia mięsa wieprzowego oraz jego przetworów,
- badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości mięsa wieprzowego oraz jego przetworów, a także prowadzące do wzrostu ich spożycia,
- szkolenia producentów i przetwórców mięsa wieprzowego,
- działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli, biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów tych organizacji, zajmujących się problemami rynku mięsa wieprzowego.
Źródło: farmer.pl Iwona Dyba