Spadł eksport mięsa wieprzowiego

![]() |
123RF Zdjęcie Seryjne |
W rezultacie eksport do Rosji jest mniejszy o 89% r/r. Utratę rynku rosyjskiego państwa UE częściowo rekompensują zwiększając sprzedaż w innych regionach świata, szczególnie w Azji. W 2014 r. najważniejszym partnerem handlowym UE są Chiny, gdzie w opisywanym okresie trafiło 501 tys. t wieprzowiny, co stanowiło 24% całego eksportu. Do Hongkongu trafiło 295 tys. t (o 4% więcej niż w okresie I-IX 2013 r.) Eksport do Japonii ukształtował się na poziomie 253 tys. t (wzrost o 50% r/r), zaś do Korei Płd. wyniósł 134 tys. t (wzrost o 92%).
Warto też zauważyć znaczny, 94-procentowy, wzrost sprzedaży na Filipiny. Wymienione kraje są szczególnie istotne z uwagi na duży popyt na smalec, tłuszcze i podroby wieprzowe - produkty trudno zbywalne na rynku unijnym, a których znacznym nabywcą w 2013 r. była Rosja.
Źródło: Portal Spożywczy za: Bank Gospodarki Żywnościowej