Produkcja mięsa drobiowego w tym roku zwiększy się o 10 proc.

![]() |
123RF Zdjęcie Seryjne |
Przedstawiciele branży drobiarskiej podsumowywali we środę trzy lata funkcjonowania programu "Nowa jakość w drobiarstwie", w ramach którego KRD prowadziła działania edukacyjne i informacyjne, mające na celu podniesienie świadomości odbiorców i producentów drobiu, w tym odnośnie rozpoznawalności certyfikatu QAFP. W trakcie trwania programu 19 zakładów działających na terenie Polski uzyskało certyfikację w systemie QAFP.
Jak wynika z badania, jakie dla KRD-IG przeprowadził we wrześniu 2012 r. i marcu 2013 r. MillwardBrown SMG/KRC, 70 proc. polskich konsumentów rozpoznaje znak jakości QAFP i chętnie wybiera produkty nim oznaczone. W ciągu trzech lat trwania kampanii "Nowa jakość w drobiarstwie", świadomość odbiorców dotycząca systemu QAFP wzrosła właśnie o 70 proc.
Branża drobiarska uważa, że kampania telewizyjna zachęciła konsumentów do poszukiwań w sklepach produktów z certyfikatem QAFP, a podczas realizacji projektu udało się obalić niektóre mity dotyczące drobiu. W trakcie kampanii organizowane były też warsztaty i pokazy kulinarne. Kampania KRD objęła swoim zasięgiem również Niemcy, gdzie prowadzone były działania informacyjno-edukacyjne dotyczące gęsiny w systemie QAFP.
QAFP (Quality Assurance for Food Products) to Program Gwarantowanej Jakości Żywności. Program QAFP w 2010 r. zaadaptowano do drobiarstwa. 13 stycznia 2011 r. minister rolnictwa i rozwoju wsi uznał QAFP w drobiarstwie za krajowy system jakości żywności. Systemem certyfikacji QAFP objęta jest tuszka i elementy z kurczaka, pierś z indyka oraz tuszka i elementy młodej polskiej gęsi owsianej. Program wdrożyła KRD-IG.
Źródło: Portal Spożywczy