Ceny zbóż, notowania, aktualności

Prezes Indykpolu: Eksport do Rosji to tylko 1,5 proc. eksportu drobiu

Prezes Indykpolu: Eksport do Rosji to tylko 1,5 proc. eksportu drobiu

hodowla drobiu
123RF Zdjęcie Seryjne

Jak zauważa prezes Indykpolu, produkcja drobiu w Polsce od lat przekracza potrzeby rynku krajowego, dlatego około 35 proc. produkcji kierowane jest na rynki zagraniczne. Eksport stanowi koło napędowe polskiej produkcji drobiu - ok. 82 proc. wolumenu sprzedaży zagranicznej jest kierowane na rynek UE.

- Na rynku europejskim Polska jest znaczącym i wciąż rozwijającym się producentem i eksporterem mięsa drobiowego, dostarcza około 12 proc. produkcji mięsa drobiowego w Unii Europejskie. Polscy producenci z sukcesem sprzedają na zachodzie Europy mięsa i elementy z gęsi, indyków oraz kurczaków. Mięso drobiowe produkowane w dobrych polskich zakładach nie ustępuje jakością produkowanemu w innych krajach europejskich i cieszy się dużym uznaniem klientów oraz konsumentów w Europie Zachodniej. Ponadto polski drób jest konkurencyjny cenowo dlatego jego udział w rynku unijnym systematycznie rośnie - mówi Piotr Kulikowski.

Zwraca uwagę, że rozwój nowych rynków eksportowych nie nadąża za potrzebami producentów i często natrafia na przeszkody. W ostatnim roku problemem był zakaz ubojów rytualnych ograniczający dostęp do rynków krajów muzułmańskich. Od sierpnia br. kolejnym ograniczeniem jest embargo wprowadzone przez Rosję.

- Zakaz został wprowadzony na rok. Na rynek rosyjski trafia zaledwie około 1,5 proc. eksportowanego z Polski drobiu. Dlatego polscy producenci drobiu poszukują wciąż nowych rynków zbytu. Ich działania wspiera KRD-IG, która planuje przeprowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej polskiego drobiu w RPA, Chinach i Hongkongu - mówi prezes Indykpolu.

Źródło: Portal Spożywczy za: PB