Jest szansa na wzrost popularności wołowiny

![]() |
123RF Zdjęcie Seryjne |
Kolejnym etapem promocji spożycia wołowiny ma stać się rozpoczęta właśnie kampania "Weź się za wołowinę". Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Mięsna Wołowego a koordynuje go PZPBM i Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP. "Projekt ma na celu zwiększenie spożycia polskiej wołowiny na rodzimym rynku, poprzez edukację konsumentów na temat jakości produkowanego mięsa, ras hodowanych w Polsce, ich charakterystyki, walorów smakowych oraz możliwości wykorzystania" - czytamy w oficjalnym komunikacie.
- Chcemy coraz lepiej dopasowywać wołowinę do oczekiwań konsumenta. Na poziomie lokalnym jest to możliwe do osiągnięcia dzięki współpracy szefów kuchni z działających na danym terenie restauracji z przetwórcami, producentami i sieciami sklepów. Nasz nowy projekt zakłada lepszą niż dotychczas wymianę informacji pomiędzy poszczególnymi podmiotami. Opinie klientów restauracji będą docierać do dostawców mięsa, którzy z kolei będą mogli weryfikować swoje procedury - tłumaczy Wierzbcki.
- Chcemy zmienić filozofię obowiązującą w wielu zakładach, gdzie nie zwraca się należytej uwagi na jakość kupowanego surowca. Nie każda wołowina jest taka sama, w istocie różnice mogą być ogromne. Jeśli mięso o niewłaściwych parametrach trafia do konsumenta, ten zazwyczaj nie umie go dobrze przygotować, skutkiem czego nabiera generalnej niechęci do zakupu wołowiny. Zależy nam, aby nie dochodziło do tego typu sytuacji - dodaje.
Prezes PZPBM zwraca też uwagę, że firmy przetwórcze biorące udział w projekcie w zakresie wyboru dostawców surowca mają dwie możliwości. - Przetwórca może grupować swoich dostawców lokalnie, bez pośredników, lub alternatywnie - jeśli chce zaopatrywać się w sieciach dystrybucyjnych - może kupować wołowinę ze znakiem QMP. To są podejścia, które proponujemy - podkreśla prezes PZPBM.
Źródło: Portal Spożywczy