Polska stała się trzecim eksporterem mięsa drobiowego na rynki pozaunijne

![]() |
123RF Zdjęcie Seryjne |
Analizując eksport mięsa drobiowego należy pamiętać, że w strukturze sprzedaży za granicę nadal dominuje rynek UE, na który trafia ok. 80 proc. łącznego wolumenu eksportu. Rynek ten jest jednak bardziej nasycony, co wpływa na niższą dynamikę sprzedaży. Wywóz na rynek UE wyniósł w analizowanym okresie ok. 79,6 tys. t, co oznacza 8-procentowy wzrost w skali roku. Co więcej, polski drób umacnia swoją pozycję na rynku niemieckim. Sprzedaż na tym rynku wzrosła w skali roku o 33 proc. Niemcy pozostały w tym względzie głównym odbiorcą polskiego nieprzetworzonego mięsa drobiowego z 18-procentowym udziałem w łącznym wolumenie eksportu.
Żeby lepiej zrozumieć pozycję Polski jako eksportera drobiu, należy również przyjrzeć się zmianom jakie zachodzą na rynku UE. Według danych Eurostat Polska stała się trzecim, po Francji i Holandii, eksporterem mięsa drobiowego na rynki pozaunijne. Jednak co ciekawe, Polska na tle innych krajów unijnych wyróżnia się najwyższym, dwucyfrowym tempem wzrostu eksportu. Można zatem spodziewać się, że jeśli dynamika sprzedaży utrzyma się na zbliżonym poziomie, pozycja Polski w kolejnych miesiącach może się jeszcze poprawić.
Źródło: Portal Spożywczy za: Bank Gospodarki Żywnościowej