Wiceprezes PKM Duda: Tygodniowo do Polski wjeżdża ok. 100 tys. warchlaków

![]() |
123RF Zdjęcie Seryjne |
- W branży rzeźnianej nie ma już miejsca dla małych podmiotów. Zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że brakuje go również dla średnich ubojni. Kluczową kwestią decydującą o kondycji poszczególnych zakładów jest ich struktura sprzedaży, a w jej ramach - eksport. Każdy z elementów wieprzowych musi znaleźć swój rynek docelowy - dodał.
Zwrócił też uwagę, że branża mięsna potrzebuje wsparcia rządu w obszarze udrażniania kanałów sprzedaży", czyli otwierania nowych rynków dla polskiego mięsa. - Takim kluczowymi rynkami są Unia Celna i rynki azjatyckie. Od atmosfery pomiędzy Polską a partnerami zagranicznymi naprawdę wiele zależy - podkreślił Miler. - Zakład produkcji rzeźnianej bez dobrze zorganizowanej sprzedaży zagranicznej raczej nie ma szans na utrzymanie rentowności - zaznaczył.
Źródło: Portal Spożywczy