Indykpol: Producenci drobiu zwiększyli eksport o ok. 20 proc.

![]() |
123RF Zdjęcie Seryjne |
Rzeczniczka Indykpolu podkreśla, że od wielu lat produkcja drobiu w Polsce przewyższa możliwości konsumpcyjne rodzimego rynku, dlatego ponad 30 proc. krajowej produkcji trafia na rynki zagraniczne.
- Głównym odbiorcą polskiego drobiu jest rynek niemiecki. Pogłębiająca się recesja ograniczyła w ostatnim okresie jego możliwości importowe. Odbiło się to na cenach i rentowności sprzedaży, również lokowanych tam polskich wyrobów drobiarskich. Eksportowi nie sprzyjało także sukcesywne umacnianie się polskiej waluty - mówi Krystyna Szczepkowska.
- Mimo niesprzyjających warunków polska branża drobiarska w 2012 roku zwiększyła wolumen sprzedaży na rynkach zagranicznych o około 20 proc. Wartość polskiego eksportu drobiu w złotych wzrosła o około 18 proc. a w euro o 13 proc. - dodaje.
Zaznacza, że ponieważ w ostatnich latach produkcja drobiu w Niemczech wzrasta, rośnie również konkurencja na tym rynku. - Musimy konkurować zarówno z producentami niemieckimi jak i z innymi eksporterami, jest więc podwójna konkurencja. Konkurujemy ceną oraz wysoką jakością wyrobów - mówi.
Źródło: Portal Spożywczy, PB