Wieprzowina PQS cieszy się coraz większą popularnością
Przytacza on dane, zebrane przez IMS (International Meat Secretariat) podczas badań opinii konsumenckiej w latach 2001-2010, a także analizy wydatków konsumentów przeprowadzone na łącznej liczbie 97.000 osób w 26 krajach.
- Dane te pokazują, że zaledwie 4 proc. konsumentów interesuje się innowacjami, a 95 proc. po prostu kupuje żywność. Musimy mieć również świadomość tego, że w 2050 roku świat będzie potrzebował o prawie 100 proc. żywności więcej. 70 proc. tej żywności powinno być produkowane w nowych, bardziej wydajnych technologiach - mówi Tomasz Mocarski.
- Aby sprostać takiemu wyzwaniu, warto prowadzić rzetelny dialog z konsumentami, w większości nieświadomymi zachodzących procesów, którzy jeszcze nie wspierają innowacyjności w produkcji żywności. Temu m.in. służy kampania informacyjna Systemu Jakości Wieprzowiny PQS, która już przynosi rezultaty w postaci wzrastającego popytu na mięso wyprodukowane w standardzie PQS - dodaje.
Innowacyjny System PQS powstał w 2009 roku, a w roku następnym Agencja Rynku Rolnego zawarła umowę ze Związkiem Polskie Mięso" na realizację kampanii informacyjnej na temat mięsa wieprzowego (świeżego, schłodzonego lub mrożonego) produkowanego zgodnie z krajowym systemem jakości Pork Quality System (PQS). Całkowity budżet trzyletniej kampanii wynosi ponad 3,7 mln euro, z czego 50 proc., tj. ponad 1,8 mln euro, stanowi dofinansowanie ze środków unijnych, a 30 proc. ze środków krajowych (1,11 mln euro). Pozostałe 20 proc. całkowitego budżetu kampanii finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, co stanowi ponad 0,7 mln euro.
Celem Systemu jest produkcja nieprzetłuszczonego mięsa wieprzowego o zwiększonej trwałości, przydatności kulinarnej i przetwórczej oraz wyjątkowym smaku. Sposób jego produkcji jest zgodny z obowiązującymi wymogami prawa w zakresie dobrostanu i zdrowia zwierząt, roślin oraz ludzi, jak również wymogami ochrony środowiska.
Źródło: Portal Spożywczy