Ceny zbóż, notowania, aktualności

PSPO rozpoczyna kampanię promocyjną oleju rzepakowego

PSPO rozpoczyna kampanię promocyjną oleju rzepakowego

Polacy postrzegają olej rzepakowy jako produkt gorszej jakości, z czym nie zgadzają się eksperci.

Kampania jest realizowana na dwóch rynkach: polskim i łotewskim i potrwa trzy lata.

- Na wiosnę rozpoczniemy akcję w supermarketach, połączoną z degustacjami. Już ruszyła kampania w prasie kobiecej. Planujemy także działania w internecie i mediach społecznościowych, a także działania skierowane do środowisk opiniotwórczych - mówi Ewa Myśliwiec, dyrektor biura PSPO.

Koszt kampanii został oszacowany na 1,65 mln euro netto. Projekt w połowie zostanie sfinansowany ze środków UE, 30 proc. będzie pochodziło z Agencji Rynku Rolnego, a 20 proc. od członków PSPO.

Jednym z celów kampanii będzie zmiana nastawienia Polaków do oleju rzepakowego, który obecnie jest postrzegany jako produkt gorszej jakości niż inne oleje.

- Nie jest to prawdą. Olej rzepakowy ma najkorzystniejszy skład kwasów tłuszczowych pośród olejów roślinnych. Około 10 proc. kwasów tłuszczowych stanowią w oleju rzepakowym kwasy Omega-3, w które tak uboga jest nasza dieta. Posiada on też niewiele, bo tylko 6 proc., najbardziej szkodliwych, nasyconych kwasów tłuszczowych - tłumaczy prof. Krzysztof Krygier, przewodniczący Rady Programowej kampanii.

Tymczasem, jak dodaje, oliwa z oliwek, która uważana jest za produkt znacznie wyższej jakości, posiada jedynie 1 proc. kwasów Omega-3 i 14 proc. nasyconych kwasów tłuszczowych.

Jak podkreślają eksperci, oliwa z oliwek jest spożywana głównie na południu Europy. - Dieta śródziemnomorska bogata jest w ryby, źródło kwasów Omega-3, natomiast w Polsce spożywamy bardzo mało ryb, co wynika także z tego, że są one drogie. W takiej sytuacji lepszym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3 jest olej rzepakowy, który posiada ich 10-razy więcej niż oliwa z oliwek - mówi Krzysztof Krygier.

Źródło: Portal Spożywczy