Polska jest największym producentem gęsi w Europie
Już po raz trzeci Slow Food Polska oraz Instytut Zootechniki PZB-ZD Kołuda Wielka organizują w całym kraju akcję promocyjną pod hasłem: GĘSINA NA ŚW. MARCINA". W sposób szczególny w dniu 11 listopada, w Narodowe Święto Niepodległości, organizatorzy akcji będą w najlepszych restauracjach w całej Polsce oraz w zwyczajnych domach, przypominać i promować najlepsze polskie tradycje hodowlane i kulinarne.
Zdaniem Jacka Szklarka, Prezesa Slow Food Polska oraz pomysłodawcy akcji polska gęsina podobnie jak i cała wybitna gastronomia w rozumieniu slowfoodowym jest dobra, czysta i sprawiedliwa; unikatowa w skali świata pod względem smaku, polska autochtoniczna rasa, która respektuje naturalność chowu, sezonowość oraz wykorzystanie prostych, naturalnych pasz. Cały system hodowli jest również prospołeczny - zakłady drobiarskie kontraktują w małych i średnich gospodarstwach rolniczych odchowanie ustalonej liczby gęsi, które następnie są ubijane i wprowadzane na rynek. Jedyne obawy jakie pozostają, to prawie 100 % uzależnienie się od rynku niemieckiego, który już nie raz zagrał na nosie polskim hodowcom i przetwórcom gęsiny. Dlatego też producenci gęsiny w Polsce jak najszybciej powinni rozwinąć to, co wydaje się naturalnym wyborem - widoczną obecność na rynku krajowym".
Źródło: Portal Spożywczy za: pr