Ceny zbóż, notowania, aktualności

Fundusz Promocji wspiera kampanię informacyjną mięsa wieprzowego

Fundusz Promocji wspiera kampanię informacyjną mięsa wieprzowego

Przeprowadzane są także badania. Decyzja o dofinansowaniu działań w sieci dystrybucji bardzo usatysfakcjonowała realizatorów obecnej fali działań. Rok wcześniej Komisja Europejska nie zdecydowała się na finansowanie tych aktywności, mimo wspólnych zabiegów realizatorów - Związku Polskie Mięso oraz Polskiego Związku Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej "POLSUS".

Zakres działań w 600 sklepach obejmuje m.in. reklamę w gazetkach promocyjnych, dystrybucję plakatów i ulotek informacyjnych, wykup indeksów w sieciach handlowych, dostarczenie do sieci toreb reklamowych do pakowania zakupów, a także degustacje wieprzowiny z udziałem hostess.

Na liście wybranych sklepów znalazły się najbardziej popularne i prężne sieci handlowe w Polsce. Sklepy zostały wyselekcjonowane ze względu na ich lokalizację - w największych miastach, w prestiżowych galeriach oraz najatrakcyjniejszych miejscach handlowych. Pod uwagę wzięte zostały też badania opinii, doświadczenie sieci w prowadzeniu działań BTL oraz efektywność kosztowa.

Kampania informacyjna wieprzowiny produkowanej zgodnie z Systemem Jakości PQS powinna spowodować zwiększenie popytu na certyfikowane mięso, a w konsekwencji - poprawić sytuację przetwórców i rolników. Według badań Komisji Europejskiej, w ciągu 10 lat nastąpi nieznaczny wzrost spożycia mięsa, także wieprzowego.

Kampania w sieci dystrybucji będzie prowadzona równolegle i komplementarnie do kampanii informacyjnej PQS współfinansowanej przez Komisję Europejską, Agencję Rynku Rolnego oraz Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, która rozpoczęła się we wrześniu 2010 roku. Ich wspólnym celem jest edukowanie konsumentów, budowanie świadomości certyfikowanej wieprzowiny i przede wszystkim - budowanie zaufania do niej poprzez nawiązywanie bezpośrednich kontaktów z konsumentami w miejscach sprzedaży.

Źródło: Portal Spożywczy, PR