Ceny zbóż, notowania, aktualności

Prezes SRW RP: Promocja wyrobów mięsnych jest ciągle zbyt słaba

Prezes SRW RP: Promocja wyrobów mięsnych jest ciągle zbyt słaba

Konsolidacja może oznaczać różne innowacyjne działania, nie tylko na rynku krajowym, ale też na rynkach eksportowych. - Wykorzystując fundusze unijne powinniśmy rozwijać wspólne inicjatywy branży na rynkach zewnętrznych. Jestem za kontynuowaniem a nawet zwiększeniem aktywności promocyjnej, która jest ciągle, jeśli chodzi o polskie firmy za słaba - ocenił Janusz Rodziewicz. - Stowarzyszeniu Rzeźników udało się dwukrotnie uzyskać środki unijne na program promujący nasze wyroby na rynkach krajów trzecich. Przed uruchomieniem programów unijnych wydawało się niemożliwe, aby na promocję wydać tyle pieniędzy. Korzystając z pomocy UE mnożymy środki własne razy cztery - zaznaczył.

Środki przeznaczone na promocję procentują, ale nie natychmiast. - Dla skutecznych działań w tym temacie, konieczna jest integracja branży. Zakłady muszą działać razem. Rynki takie jak Japonia czy Chiny potrzebują dużych dostaw a takie można zagwarantować jedynie przy działaniach zintegrowanych - powiedział prezes SRW RP. - W tym momencie każda wyeksportowana tona wyrobów, zwalnia miejsce na rynku krajowym. To ogromna wartość dodana - zaakcentował.

Podkreślił też, że organizowany jest kolejny nabór wniosków na programy promocyjne na rynkach wewnętrznych, Polski i Unii Europejskiej. - Być może po raz ostatni. Później nastąpi intensyfikacja działań UE na rynkach krajów trzecich - zapowiedziała Rodziewicz. - Mamy szansę rozwijać nasz przemysł mięsny, który ma jeszcze olbrzymie obszary niewykorzystanych mocy produkcyjnych - dodał.

Źródło: Portal Spożywczy