Krajowe zakłady mięsne podbijają chiński rynek
W Pekinie podpisano protokół, który przybliża polskie firmy z branży mięsnej do wejścia na rynek Chin - mówi Piotr Ziemann, szef projektu Europejski Stół realizowanego przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Podpisanie protokołu stanowi ostatni krok na drodze do eksportu polskiej wieprzowiny do Chin. - Podpisana przez ministra rolnictwa umowa daje polskim producentom szansę na to, żeby na analogicznych zasadach, jak przedsiębiorcy z innych państw unijnych mogli ze swoimi produktami wchodzić na rynek chiński - tłumaczy Piotr ZIemann. - W ciągu najbliższych trzech lat polskie produkty mięsne będą w Szanghaju mocno promowane - dodaje.
Podkreśla, że polskie mięso jest średnio o 20 proc. tańsze niż chińskie. - Podczas prezentacji i promocji polskiego mięsa wieprzowego, wołowego i drobiowego w Szanghaju importerzy i szefowie chińskińskich organizacji mięsnych wyrazili ogromne zainteresowanie współpracą z polskimi firmami - mówi szef projektu Europejski Stół.
Źródło: Portal Spożywczy