Klienci coraz częściej wybierają tłuszcze roślinne
- Jeszcze kilka lat temu sprzedaż oliwy z oliwek była na marginalnym poziomie. Dzisiaj w wielu domach oliwa wypiera tłuszcze pochodzenia zwierzęcego. Dlatego sprzedaż oliw znacznie wzrosła. Jednocześnie prawie do zera spadła sprzedaż smalcu w kostkach - informuje sprzedawczyni ze sklepu działającego w stolicy.
Dodatkowo sprzedawczyni zauważa tendencje, że sprzedaż tłuszczów roślinnych spada ilościowo, a rośnie wartościowo. - Klienci ogólnie kupują tłuszczy roślinne za wyższą cenę. Konsumenci sięgającą po lepsze gatunkowo produkty - twierdzi sprzedawczyni.
W tej kategorii znajdują się też tłuszcze do smarowania, do pieczenia oraz smażenia. Tłuszcze do smarowania są największą grupą. - Bardzo ważną kategorią są wciąż margaryny do pieczenia. Wiele osób kupuje też margaryny do smarowania pieczywa, które maja zapewniać poprawę stanu zdrowia, obniżać cholesterol. Klienci wybierając produkt do smarowania pieczywa, zwracają uwagę przede wszystkim na jego cenę, smak i lekkość w rozsmarowywaniu po wyjęciu z lodówki - twierdzi sprzedawczyni.
Źródło: Portal Spożywczy