Ceny zbóż, notowania, aktualności

PSPO rozpoczyna kampanię budowania świadomości walorów śruty i makuchu rzepakowego

PSPO rozpoczyna kampanię budowania świadomości walorów śruty i makuchu rzepakowego

Kampania zostanie rozpoczęta 2 marca podczas konferencji w Instytucie Zootechniki w Balicach koło Krakowa.

Według najnowszych danych zebranych przez Stowarzyszenie, dwanaście firm olejarskich zrzeszonych w PSPO przerobiło w 2009 r. 2,3 mln ton nasion rzepaku, co stanowiło ok. 96% krajowego przerobu i wyprodukowało: 1,2 mln ton poekstrakcyjnej śruty rzepakowej, 130 tys. ton makuchu rzepakowego.

Produkcja pasz rzepakowych wzrosła zatem o 13% wobec 2008 r. i aż o 40% względem 2006 r.. PSPO szacuje, że eksport pasz rzepakowych w 2009 r. przekroczył 500 tys. ton, a więc stanowił ok. 40% produkcji.

Rozpoczynająca się kampania PSPO ma na celu wsparcie rozwoju przetwórstwa rzepaku i zagospodarowania śruty i makuchu rzepakowego w znacznej mierze na polskim rynku. Podstawową grupą docelową kampanii są hodowcy bydła, trzody i drobiu obok firm branży paszowej. W ramach kampanii zostaną wykorzystane narzędzia PR oraz marketingowe.

W najbliższym czasie przeprowadzone zostaną następujące działania: promocja książki „Pasze rzepakowe w żywieniu zwierząt" (tom IV z serii Teraz rzepak, Teraz olej w nakładzie 20 tys. sztuk) - wydanie styczeń 2010 r. Uruchomienie strony internetowej o charakterze edukacyjno-informacyjnym dedykowanej paszom rzepakowym: (start w marcu 2010 r.). Konferencja poświęcona paszom rzepakowym z udziałem hodowców, organizacji branżowych, świata nauki i mediów - 2 marca 2010 r. w Balicach. Prezentacja filmu o wykorzystaniu pasz rzepakowych w żywieniu krów w OHZ Osięciny (wyróżniające się w kraju gospodarstwo z tytułu wyników krów mlecznych)

W kolejnych miesiącach planowane są także: wykłady ekspertów na konferencjach, konsultacje dla hodowców podczas wystaw hodowlanych (czerwiec/lipiec), artykuły w mediach branżowych.

Źródło: Portal Spożywczy