Polska żywność walczy o nowe rynki
Przez wielkość i szybki rozwój chińskiego rynku chcą tam eksportować producenci wieprzowiny np. grupa Sokołów a także firmy z innych branż. Eksperci spodziewają się, że jeszcze w tym kwartale służby chińskie przeprowadzą kontrole w polskich zakładach drobiarskich, co zakończy się wejściem firm na tamtejszy rynek.
Swoje granice dla mięsa z Polski powinny otworzyć również: Maroko, USA i Brazylia.
Zdaniem ekspertów szukanie nowych rynków zbytu jest konieczne, ponieważ kraje Unii, gdzie sprzedajemy najwięcej, borykają się z nadwyżkami żywności i nie da się ciągle zwiększać tam dostaw. Jednak osiągnięcie szybkiego sukcesu na nowych rynkach może nie być łatwe. Barierami rozwoju eksportu do Chin są wysokie koszty transportu oraz mało konkurencyjne ceny. Do tego Polska nie ma dostatecznych funduszy na m.in. promocję za granicą, przeszkadza również silna złotówka.
Źródło: Portal Spożywczy