24 mln zł na kampanię reklamową wspierającą sprzedaż wieprzowiny wysokiej jakości
Jak wyjaśnia, koszty zostaną częściowo sfinansowane przez Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, a częściowo dzięki środkom unijnym.
- Dokonaliśmy już wyboru agencji reklamowej - teraz projekt kampanii czeka na zatwierdzenie przez Agencję Rynku Rolnego, a następnie przez UE - mówi prezes Choiński.
System Jakości Wieprzowiny PQS (Pork Quality System) został opracowany przez Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej "POLSUS" wraz z reprezentującym ubojnie oraz przetwórnie Związkiem "Polskie Mięso". Celem programu jest produkcja mięsa wykazującego optymalną zawartość tłuszczu (nieprzetłuszczonego). System jest otwarty dla wszystkich producentów, a jedynym kryterium do spełnienia jest hodowla i produkcja na najwyższym poziomie. System podlega dwustopniowej kontroli - nadzór nad procesem produkcji pełnią jednostki certyfikujące akredytowane zgodnie z normą PN-EN45011 i upoważnione przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
- Jesteśmy przekonani, że program Pork Quality System przyczyni się nie tylko do dynamizacji sprzedaży, poprzez rozpropagowanie walorów polskiej, najwyższej klasy wieprzowiny, ale umożliwi też większą współpracę pomiędzy hodowcami, producentami i przetwórcami mięsa w zakresie jego jakości. Inicjatywa ta ma więc kolosalne znaczenie dla całej branży, ale także dla konsumentów, którzy otrzymują produkt o gwarantowanej wysokiej jakości, wyprodukowany z poszanowaniem zasad dobrostanu i zdrowia zwierząt, środowiska naturalnego oraz przy rygorystycznych warunkach produkcyjnych - informuje Witold Choiński.
Źródło: Portal Spożywczy