Ceny zbóż, notowania, aktualności

24 mln zł na kampanię reklamową wspierającą sprzedaż wieprzowiny wysokiej jakości

24 mln zł na kampanię reklamową wspierającą sprzedaż wieprzowiny wysokiej jakości

Jak wyjaśnia, koszty zostaną częściowo sfinansowane przez Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, a częściowo dzięki środkom unijnym.

- Dokonaliśmy już wyboru agencji reklamowej - teraz projekt kampanii czeka na zatwierdzenie przez Agencję Rynku Rolnego, a następnie przez UE - mówi prezes Choiński.

System Jakości Wieprzowiny PQS (Pork Quality System) został opracowany przez Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej "POLSUS" wraz z reprezentującym ubojnie oraz przetwórnie Związkiem "Polskie Mięso". Celem programu jest produkcja mięsa wykazującego optymalną zawartość tłuszczu (nieprzetłuszczonego). System jest otwarty dla wszystkich producentów, a jedynym kryterium do spełnienia jest hodowla i produkcja na najwyższym poziomie. System podlega dwustopniowej kontroli - nadzór nad procesem produkcji pełnią jednostki certyfikujące akredytowane zgodnie z normą PN-EN45011 i upoważnione przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

- Jesteśmy przekonani, że program Pork Quality System przyczyni się nie tylko do dynamizacji sprzedaży, poprzez rozpropagowanie walorów polskiej, najwyższej klasy wieprzowiny, ale umożliwi też większą współpracę pomiędzy hodowcami, producentami i przetwórcami mięsa w zakresie jego jakości. Inicjatywa ta ma więc kolosalne znaczenie dla całej branży, ale także dla konsumentów, którzy otrzymują produkt o gwarantowanej wysokiej jakości, wyprodukowany z poszanowaniem zasad dobrostanu i zdrowia zwierząt, środowiska naturalnego oraz przy rygorystycznych warunkach produkcyjnych - informuje Witold Choiński.

Źródło: Portal Spożywczy