Ceny zbóż, notowania, aktualności

Prezes UPEMI: Pojawiły się nowe szanse dla producentów mięsa na rynku Korei Południowej

Prezes UPEMI: Pojawiły się nowe szanse dla producentów mięsa na rynku Korei Południowej

Dotychczas rynek koreański otwarty był dla polskich producentów jedynie na produkty wieprzowe.

Zdaniem Wiesława Różańskiego otwarcie rynku drobiowego to sukces we współpracy weterynaryjnej obu krajów w kontekście stwarzania warunków dla rozwoju wzajemnej współpracy handlowej, jak również intensywnego i skutecznego promowania polskich producentów mięsa na rynku koreańskim. - Konsekwentne promowanie polskich producentów mięsa na rynku Republiki Korei jest niewątpliwie czynnikiem przyspieszającym otwieranie się rynku na produkty z Polski - uważa prezes UPEMI. - Realizowany przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego program promocyjny "Stół pełen smaków" i bardzo aktywny udział mi.in. w maju br. w największych w Korei, międzynarodowych targach żywnościowych Seoul Food & Hotel 2009, przyczyniły się do wzrostu zainteresowania produktami mięsnymi wytwarzanymi przez polskich producentów, a tym samym zintensyfikowały dyskusję nt. zniesienia barier eksportowych - dodaje.

W chwili obecnej UPEMI szykuje się do realizacji kolejnego wydarzenia promocyjnego w ramach programu, które będzie miało miejsce w dniach 10 - 18 listopada, na targach żywnościowych Gwangju International Food Fair 2009 w Korei.

Ma to szczególne znaczenie w kontekście podpisania Umowy o wolnym handlu (FTA) pomiędzy Unią Europejską i Koreą Południową. - Według Konfederacji Przemysłu Żywności i Napojów Unii Europejskiej (CIAA) podpisanie tej umowy stanowi znaczący krok w otwieraniu większego dostępu do rynku koreańskiego dla europejskich producentów żywności i napojów - podkreśla Różański. - Szacuje się, że w wyniku usuwania barier celnych i taryfowych pomiędzy Unią Europejska i Koreą wartość nowych transakcji handlowych osiągnie 19 miliardów EUR - zaznacza.

Rynek koreański jest najszybciej rosnącym rynkiem dla europejskiej żywności i napojów. Od 2000 r. ich eksport wzrósł o 35  proc., a realizacja umowy o wolnym handlu przyczyni się do kontynuacji tego procesu.

Źródło: Portal Spożywczy