Przedstawiciel Prime Food: Wzrasta spożycie produktów półgotowych
Z punktu widzenia sprzedażowego sezon grillowy to okres strategiczny dla zakładów mięsnych. W tym czasie można zaobserwować przesunięcia w strukturze zakupów. Im bardziej sprzyjająca pogoda tym bardziej znaczący wzrost spożycia kiełbas i mięs przeznaczonych do przygotowania na grillu. Wzrosty sprzedaży mogą sięgać nawet 20-30 proc. - mówi Łukasz Agaś, kierownik działu marketingu Prime Food.
Wśród potraw przeznaczonych na grill królują produkty wieprzowe, stanowiące blisko 60 proc. ogólnego spożycia. - Choć konsumenci są przyzwyczajeni do samodzielnego przygotowywania produktów, to z roku na rok wzrasta spożycie kategorii segmentu produktów półgotowych, których sprzedaż odbywa się głównie za pośrednictwem kanału nowoczesnego, czyli sieci super - i hipermarketów - zauważa Agaś. - Pomimo że przyjęło się, iż sezon grillowy rozpoczyna się długim weekendem majowym to przygotowania oferty produktowej rozpoczęliśmy w grudniu ubiegłego roku - dodaje.
Źródło: portalspozywczy.pl