Sushi po polsku
Lech Wałęsa promuje polską żywność w Japonii. Były prezydent wraz z grupą przedsiębiorców będzie przekonywać do naszych wędlin i kiełbas. Zainteresowanie wizytą jest bardzo duże, podobnie jak nadzieje na kontrakty.
Promocja polskiego i unijnego mięsa w Japonii to element programu "Meat in Europe" współfinansowanego przez Komisje Europejską. Jego twarzą został były prezydent Lech Wałęsa.
Piotr Ziemann - manager projektu: udało nam się przekonać pana Prezydenta do tego, aby szczególnie w okresie kryzysu, który jest w tej chwili na całym świecie, wspomógł polską branżę eksportową, polskich przedsiębiorców i producentów.
Pozyskanie byłego prezydenta do projektu promocji jeszcze przed wylotem do Tokio przyniosło swoje efekty. Zainteresowanie za strony azjatyckich importerów mięsa jest duże. A jeszcze pół roku temu podczas wizyty polskich przedsiębiorców w Japonii sytuacja była zupełnie inna.
Zbigniew Nowak - właściciel zakładów mięsnych: tak wtedy to myśmy zabiegali, żeby ktoś się z nami spotkał to teraz mamy bardzo dużo propozycji, my nie mamy aż tyle czasu, żeby spotkać się z tyloma ludźmi.
Wartość eksportu polskiej żywności do Japonii wynosi niespełna 31 milionów dolarów. Sprzedajmy tam głównie surowe mięso i ryby.
Źródło: Agrobiznes, TVP1