Rusza promocja mięsa
Niemożliwe staje się możliwe. W przyszłym roku wystartuje promocja polskiego mięsa za granicą. Połowę kosztów pokryje Komisja Europejska. Polscy producenci coraz chętniej korzystają z unijnych funduszy na promocję. W Agencja Rynku Rolnego leży już 6 kolejnych projektów.
To niewątpliwie dobra informacja dla branży mięsnej, która w ostatnim czasie raczej nie jest rozpieszczana. Rosyjskie i ukraińskie embargo oraz bezradność Komisji Europejskiej w rozwiązaniu tych problemów to dzień powszedni.
Teraz Bruksela przynajmniej częściowo "zrekompensuje" straty polskich firm. Budżet programu promocji to milion 700 tysięcy euro. Połowę kosztów pokrywa Unia.
Kampania promocyjna będzie trwała dwa lata i obejmie swoim oddziaływaniem trzy kraje: Ukrainę, która mamy nadzieję niedługo zniesie embargo oraz Japonię i Chiny.
– To będzie przede wszystkim mięsa i jego przetworów, a nie marki – podkreśla Janusz Rodziewicz – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
W kolejce po unijne pieniądze stoją już następne organizacje branżowe. W Agencji Rynku Rolnego leży 6 nowych projektów. Dotyczą między innymi: mleka, miodu oraz produktów ogrodnictwa ozdobnego.
W lutym zostaną one przesłane do Brukseli do ostatecznej akceptacji. Organizacje, która zgłaszają projekty muszą zapewnić 20 proc. środków własnych na ich przeprowadzenie.
To niewątpliwie dobra informacja dla branży mięsnej, która w ostatnim czasie raczej nie jest rozpieszczana. Rosyjskie i ukraińskie embargo oraz bezradność Komisji Europejskiej w rozwiązaniu tych problemów to dzień powszedni.
Teraz Bruksela przynajmniej częściowo "zrekompensuje" straty polskich firm. Budżet programu promocji to milion 700 tysięcy euro. Połowę kosztów pokrywa Unia.
Kampania promocyjna będzie trwała dwa lata i obejmie swoim oddziaływaniem trzy kraje: Ukrainę, która mamy nadzieję niedługo zniesie embargo oraz Japonię i Chiny.
– To będzie przede wszystkim mięsa i jego przetworów, a nie marki – podkreśla Janusz Rodziewicz – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
W kolejce po unijne pieniądze stoją już następne organizacje branżowe. W Agencji Rynku Rolnego leży 6 nowych projektów. Dotyczą między innymi: mleka, miodu oraz produktów ogrodnictwa ozdobnego.
W lutym zostaną one przesłane do Brukseli do ostatecznej akceptacji. Organizacje, która zgłaszają projekty muszą zapewnić 20 proc. środków własnych na ich przeprowadzenie.
Źródło: Agrobiznes, TVP1