Ceny zbóż, notowania, aktualności

Morliny chcą być liderem sprzedaży przetworów mięsnych

Morliny chcą być liderem sprzedaży przetworów mięsnych
Morliny chcą być krajowym liderem pod względem wielkości sprzedaży markowych przetworów mięsnych, co oznacza wyprzedzenie Sokołowa i Animeksu.

Pomocne w zdobywaniu klientów są nowe wyroby, na reklamę których w br. spółka wyda 18 mln zł. Morliny za 2003 r. uzyskały 375,4 mln zł wpływów ze sprzedaży, co lokuje je pod tym względem za Animeksem i Sokołowem, mającymi odpowiednio 1,2 mld zł i nieco ponad 1 mld zł.

Spółka na razie nie zamierza zmniejszać tego dystansu, gdyż na ten.rok planuje podobne wpływy do swojej kasy Cena żywca w ciągu minionego roku wzrosła o 22 procent, a w samym maju bieżącego roku o 35 procent.

Konsumenci mniej kupują, więc nie można liczyć na znaczące przyrosty wpływów ze sprzedaży - mówi Przemysław Chabowski, prezes Morlin. Przemysław Chabowski zakłada, że Morliny będą liderem rynkowym w produkcji wyrobów markowych, co oznacza wyprzedzenie Sokołowa i Animeksu.

 - Nasza marka ma największą rozpoznawalność w branży i chcemy by była kojarzona wyłącznie z markowymi produktami - ocenia prezes. Dla uzyskania tego celu Morliny zwiększają nakłady na badanie rynku i receptury nowych produktów, w tym 4-smakowe berlinki, które znajdą się w sklepach w najbliższych dniach.

W br. na reklamę spółka wyda 18 mln zł, co stanowi ponad 5 proc. jej tegorocznych wpływów ze sprzedaży W przyszłym roku kwota ta może przekroczyć nawet 20 mln zł. - Morlinom na rynku krajowym raczej trudno będzie wyprzedzić Sokołów, natomiast może się to udać z Animeksem - uważa Bogna Sikorska, niezależny analityk.

 - Mocna marka pomaga w eksporcie. Eksport Morlin za 2003 r. wyniósł 17 proc., a w br. może przekroczyć 20 proc. W najbliższych dniach można się spodziewać kolejnych dużych kontraktów z kontrahentami z Niemiec i Anglii.

Źródło: Rzeczpospolita