Ceny zbóż, notowania, aktualności

Prezes UPEMI: W 2012 r. powinien nastąpić postęp konsolidacji branży mięsnej

Prezes UPEMI: W 2012 r. powinien nastąpić postęp konsolidacji branży mięsnej

Zdaniem Wiesława Różańskiego rok 2012 wzmocni również działania związane z rozwojem i promocją systemów jakości w sektorze mięsnym. - Konsumenci są coraz bardziej świadomi, iż wyższa cena produktu uwarunkowania jest jego jakością, dlatego też na sklepowych półkach będą poszukiwać żywności gwarantującej jakość i bezpieczeństwo. Produkcja mięsna w systemach jakości przyniesie również korzyści producentom. Zapewni umocnienie ich pozycji na rynku, wyższą cenę za surowiec oraz wzrost konkurencyjności - przewiduje prezes UPEMI.

Zapytany o rozwój działań UPEMI w mijającym roku, odpowiada: - Rok 2011 był dla UPEMI pełen wyzwań i sukcesów zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju. W styczniu decyzją Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP został rozszerzony o kolejny zeszyt branżowy "Kulinarne mięso z piersi kurczaka i indyka oraz tuszki i elementy młodej polskiej gęsi owsianej", który jest odpowiedzią na potrzeby producentów i konsumentów poszukujących produktów o najwyższej jakości.

- W maju rozpoczęliśmy realizację projektu pt. "Profesjonalny nauczyciel w branży gastronomicznej i spożywczej-klucz do wykwalifikowanych pracowników", który został opracowany przy współpracy z przedsiębiorcami i szkołami zawodowymi. Program dotyczy przeprowadzenia praktyk dla nauczycieli szkół zawodowych oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu w branży gastronomicznej i spożywczej. Dzięki programowi możliwe będzie podniesienie kwalifikacji oraz umiejętności nauczycieli, jak również wypracowanie modelu pracy dydaktycznej i wprowadzenie innowacyjności w zawodach związanych z branżą gastronomiczna i spożywczą - dodaje.

W bieżącym roku UPEMI rozpoczęło również kampanię promocyjno-informacyjną pt. "Tradycja jakość i europejski smak", której celem jest promocja mięsa wieprzowego i wołowego oraz jego przetworów na trzech rynkach: Korei Południowej, Wietnamu i USA. - Działania w ramach w/w kampanii obejmują m.in., udział w targach branżowych, konferencje prasowe oraz spotkania biznesowe dzięki którym możemy wypracować doskonały model współpracy z producentami i przedsiębiorcami z całego świata - tłumaczy Różański. - Udział przedstawicieli jednych z największych polskich zakładów produkcyjnych i przetwórczych niewątpliwie umożliwi nawiązanie licznych kontaktów biznesowych i przyczyni się do wzrostu zainteresowania mięsem polskim, europejskim oraz jego przetworami - zaznacza.

- Z sukcesem zakończyliśmy część praktyczną projektu skierowanego do pracowników mikro i małych przedsiębiorstw z branży gastronomicznej "Profesjonalny kucharz kluczem do sukcesu zawodowego". Szkolenia miały zgłębienie wiedzy oraz rozszerzenie umiejętności kulinarnych jak również wprowadzenie nowych trendów oraz innowacyjne spojrzenie na gastronomie. Głównym celem było również zwiększenie pozycji zawodowej kucharzy i szefów kuchni a także podniesienie konkurencyjności lokali na terenie woj. mazowieckiego. W projekcie uczestniczyło 112 osób - podkreśla prezes UPEMI.

Źródło: Portal Spożywczy

Powrót do aktualności