Ceny zbóż, notowania, aktualności

W przyszłym roku wzrośnie liczba klientów zainteresowanych wędlinami premium

W przyszłym roku wzrośnie liczba klientów zainteresowanych wędlinami premium

Liczba klientów kupujących najdroższe produkty pozostaje względnie stała, niezależnie od ogólnego stanu portfela polskiego konsumenta. - Ogólnie wśród naszych klientów wystąpiła jednak zmiana w strukturze spożycia. Widać to szczególnie na niższych segmentach cenowych. Klienci wybierają tu produkty nieco tańsze, niż dotychczas - zauważa Makota. - Segment premium rozwija się coraz lepiej, ponieważ konsumenci większą uwagę przywiązują do tego, co kupują. Kryterium jakości zyskuje względem kryterium ceny. Mimo ostatniego załamania na rynku, w segmencie wyrobów premium nie odnotowaliśmy większych spadków sprzedaży - dodaje.

Zdaniem przedstawiciela Pamso węliny z górnej półki to rozwojowa grupa produktów. - Ponadto produkty premium zapadają konsumentom w pamięć, ponieważ pojawiają się na rynku jako osobne marki - tłumaczy Marcin Makota. - W naszej ofercie mamy kilka takich znanych i cenionych marek wędlin - zaznacza

Zwraca uwagę, że w segmencie premium liczy się każdy szczegół, ponieważ klienci zwracają uwagę na wiele cech produktu, które świadczą o jego jakości. - Dlatego w przypadku sprzedaży produktów Premium najlepiej sprawdza się własna sieć handlowa, gdzie producent sam może zadbać o właściwą ekspozycję - podkreśla przedstawiciel Pamso. - Nowe produkty premium od razu zyskują dużą popularność wśród konsumentów, czego dowodem może być kiełbasa Podkomorzy gruba, którą w tym roku wprowadziliśmy na rynek. Klienci od razu docenili nowy produkt, będący uzupełnieniem naszej oferty wyrobów wysokogatunkowych. Na tej podstawie możemy sądzić, że segment wędlin premium będzie systematycznie się powiększał i w 2010 wzrośnie liczba konsumentów zainteresowanych wędlinami z górnej półki - podsumowuje.

Źródło: Portal Spożywczy

Powrót do aktualności