Ceny zbóż, notowania, aktualności

Prezes Polskiego Mięsa: Fundusze promocji pozwolą stworzyć strategię dla poszczególnych branż

Prezes Polskiego Mięsa: Fundusze promocji pozwolą stworzyć strategię dla poszczególnych branż

Fundusze mają służyć przede wszystkim do wsparcia polskiego eksportu. - Z tych funduszy będzie można sfinansować chociażby wkład własny do różnych projektów unijnych promujących polską żywność przede wszystkim na rynkach trzecich, ale również na rynku UE - wyjaśnił Witold Choiński. - To jest bardzo duży wkład. Mają z nim dzisiaj problemy wszystkie organizacje branżowe działające na rynku rolno spożywczym. Dotąd nie robiliśmy promocji, które wymagały wkładu własnego - dodał.

Obecnie duży projekt unijny, którego budżet to ok. 25 mln zł potrzebuje wkładu własnego na poziomie 20 proc. - To i tak o wiele lepiej niż w niektórych innych krajach - zauważa prezes Polskiego Mięsa. - Na przykład w Irlandii potrzebny wkład własny wynosi 50 proc. - wskazał.

Podkreślił, że nawet to 20 proc. stanowiło dotychczas zaporę blokującą polskim organizacjom drogę do działań promocyjnych na szeroką skalę. - Fundusze promocji pozwolą stworzyć strategię rozwoju poszczególnych branż. Tak postąpili kilka lat temu Niemcy. Wdrożyli strategię rozwoju rynku mięsa wieprzowego. Z importera stali się w krótkim czasie eksporterem netto. Dzisiaj są w czołówce. To pokazuje do czego środki takie, jak gromadzone w ramach funduszy promocji, są potrzebne - powiedział Witold Choiński.

Źródło: Portal Spożywczy

Powrót do aktualności