Ceny zbóż, notowania, aktualności

W tym roku rentowność branży drobiarskiej może mocno spaść

W tym roku rentowność branży drobiarskiej może mocno spaść

Portal Spożywczy: Jak wypadły wyniki Drosedu w porównaniu z ubiegłym rokiem?

Jacek Lewicki: Sytuacja na rynku mięsa drobiowego zmienia się bardzo dynamicznie. Nie chciałbym się jednak wypowiadać na temat wyników rocznych przed zakończeniem roku obrachunkowego. Jeszcze dwa miesiące temu wydawało nam się, że zamkniemy rok na poziomie kilkuprocentowego wzrostu obrotów i trochę niższym wynikiem finansowym niż rok temu. Jednak w ciągu ostatnich dwóch miesięcy drastycznie spadły ceny mięsa, nastąpiło również osłabienie eksportu. Rynek zdecydowanie skorygował wyniki finansowe nasze i innych producentów drobiu, co odbije się na rentowności w branży w całym roku. To dla nas trudny okres, który zmusza do ciągłego obniżania kosztów funkcjonowania oraz podnoszenia efektywności pracy.

PS: Jakie zmiany udało się Panu przeprowadzić w firmie?

JL: W zeszłym roku zakończyliśmy główne inwestycje, związane z rozbudową naszych zakładów. Stale pracujemy nad ich modernizacją oraz zwiększaniem automatyzacji produkcji, ponieważ rynek wymaga od nas wzrostu produktywności. Zakończyliśmy kilka inwestycji, które umożliwią nam zwiększenie produkcji mięsa drobiowego. Zakładamy sukcesywny wzrost wraz z rynkiem, który rośnie obecnie o ok. 10 proc. rocznie.

PS: Jakie nowości wdrożył Drosed w tym roku na rynek?

JL: Wprowadziliśmy w tym roku do sprzedaży Pasztet polski z gamy „Kanapki Świata" w puszce 160 g oraz Pasztet Sarmacki w foremce. Odświeżyliśmy portfolio wędlin oraz gamę produktów Premium z kurczaka - markę Zagrodowy z Podlasia. Zagrodowy dostępny jest od tego roku w nowych opakowaniach. Zaproponowaliśmy konsumentom również wysokiej jakości Mięso z kurczaka Premium 480 g.

PS: Jak wyglądają plany na przyszły rok?

JL: Przyszły rok oznacza dla nas dalszą pracę w zakresie zmiany opakowań mięsa drobiowego. Rozwój sprzedaży w handlu nowoczesnym wymusza na producentach coraz bardziej wyrafinowane sposoby pakowania. Będziemy także pracować nad naszą ofertą konserw, a przede wszystkim wędlin, ponieważ rynek wyrobów tej kategorii nieustannie ewoluuje. Grupa Drosed, jako doświadczony producent drobiu, ma w swoim portfolio ofertę produktów z kurczaka, którą będziemy nieustannie poszerzać w następnym roku.

Źródło: Portal Spożywczy

Powrót do aktualności