Ceny zbóż, notowania, aktualności

Europejscy konsumenci wybierają drób

Europejscy konsumenci wybierają drób

Ostatnie badania dotyczące sprzedaży mięsa w sześciu krajach europejskich, prowadzone przez niemiecką agencję ds. monitoringu rynku i cen - AMI wskazują, że konsumenci z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoch oraz z Rosji w 2008 r. najchętniej kupowali mięso drobiowe.

Trendowi temu przeciwstawili się Niemcy, których ulubionym gatunkiem mięsa (38 proc. całkowitej sprzedaży wszystkich gatunków mięsa) była wieprzowina, a zwłaszcza kiełbasy. Drób miał największy udział w rynku w Wielkiej Brytanii (59 proc. sprzedaży mięsa), w porównaniu z 49 proc. w Rosji, 39 proc. w Hiszpanii, 30 proc. we Francji, 28 proc. w Niemczech i 27 proc. we Włoszech.

Cielęcina była gatunkiem mięsa bardziej popularnym w krajach Europy łacińskiej, niż w innych częściach kontynentu. Przykładowo - w Hiszpanii spożywa się więcej cielęciny niż wołowiny. Cielęcina i wołowina były drugim gatunkiem mięsa (po drobiu), jakie preferowali konsumenci włoscy i francuscy.

Źródło: FAMMU/FAPA

Powrót do aktualności