Ceny zbóż, notowania, aktualności

1,16 mln euro na promocję polskiego mięsa

1,16 mln euro na promocję polskiego mięsa
1,16 mln euro otrzyma polska Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPPPM) na promocję polskiego mięsa poza Unią Europejską – poinformowała w poniedziałek Komisja Europejska (KE).

KE poinformowała o przyznaniu grantów w wysokości 19,6 mln euro na promocję unijnych produktów rolnych – w tym wina, owoców, mięsa i produktów zbożowych – w krajach trzecich, takich jak Chiny, Rosja czy USA.

Wśród 18 zwycięzców grantów jest program promocji polskiego mięsa zgłoszony przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, o łącznej wartości 2,322 tys euro. 50 proc. wartości programu, czyli 1.161 tys. euro, ma pochodzić z budżetu UE.

"Unijne produkty wysokiej jakości nie mają niczego do pozazdroszczenia swoim konkurentom na świcie. Musimy zwiększyć ich widoczność na rynkach zewnętrznych, to jest absolutnie konieczne. Inwestując w kampanie promocyjne i informacyjne na rzecz naszych produktów rolnych w krajach trzecich, Unia Europejska pokazuje, jak bardzo jest zdeterminowana, by sprostać temu wyzwaniu" – oświadczyła w komunikacie prasowym komisarz ds. rolnictwa Marian Fischer Boel.

Źródło: PAP

Powrót do aktualności