Promocja żywności

Polska żywność sprzedaje się coraz trudniej. Nasze ceny przestają być konkurencyjne, a nawet najlepsza jakość potrzebuje promocji. Nie wszystkich producentów na nią stać. Z pomocą przychodzą targi.

Wrzesień to tradycyjnie czas jesiennych targów Polagra. W tym tygodniu do Poznania przyjechali producenci żywności. Polagra i inne targi – w Polsce i za granicą – są dla nich okazją do prezentacji wyrobów i nawiązania kontaktów handlowych. Targi to forma promocji najbardziej powszechna, ale nie jedyna.

Przedsiębiorcy wykorzystują różne możliwości by zachęcić handlowców i konsumentów do swoich produktów. Reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe czy różnego rodzaju ulotki to sposoby promocji indywidualnej. Można by powiedzieć, że w dobie wolnego rynku każdy powinien dbać o własne interesy. Ale wielkość sprzedaży wyprodukowanej w kraju żywności to nie tylko sprawa poszczególnych. Przekłada się ona również na dochody rolników, zatrudnienie, rozwój całej gospodarki i stan budżetu państwa.

Dlatego także obowiązkiem rządu jest włączenie się w promocję rodzimej żywności poprzez specjalne programy, dofinansowanie udziału firm w targach, wystawach, patronowanie konkursom, pośredniczenie w kontaktach międzynarodowych.

Żywność sprzedaje się coraz trudniej. Dotychczas polskie produkty zdobywały nowe rynki w dużej mierze dzięki konkurencyjnym cenom. Jednak powoli przestajemy być producentem taniej żywności. Pozostaje więc liczyć głównie na jakość. Ale nawet najwyższa jakość sama się nie sprzeda.

Źródło: Agrobiznes, TVP1