Eko–promocja

Ruszyła kampania promująca rolnictwo ekologiczne. Reklama ma być skierowana zarówno do rolników, jak i konsumentów.

Obecnie w Polsce istniej zaledwie 8200 gospodarstw ekologicznych. Produkty z nich pochodzące przetwarza 125 zakładów przetwórczych. To wyjątkowo mało w porównaniu z państwami starej Unii Europejskiej. A przecież możliwości rozwoju są dużo większe.

 – Mamy stosunkowo mało zniszczoną przyrodę, niektórzy twierdzą, że to nasza „renta zapóźnienia”, ale jakbyśmy tego nie oceniali, Polsce jest łatwiej przestawić się metody ekologiczne – uważa Jan Krzysztof Ardanowski, wiceminister rolnictwa.

Plany są takie, aby już niedługo od 7 do 10 proc. gospodarstw w Polsce przestawiło się na ekologiczną produkcję. Unijne dopłaty do takiej produkcji sięgają nawet 1800 złotych do hektara.

Kampania informacyjno – promocyjna ma zachęcać nie tylko rolników do zakładania organicznych upraw, ale także, konsumentów do spożywania ekologicznych produktów. Koszt kampanii to 12 milionów złotych. Połowę wydatków pokryje Unia Europejska.

Źródło: Agrobiznes, TVP1