Ceny zbóż, notowania, aktualności

Zagranica coraz bardziej lubi polskie mięso

Zagranica coraz bardziej lubi polskie mięso
Producenci wieprzowiny i wołowiny są zadowoleni ze sprzedaży w pierwszym półroczu. Gorzej wypadły firmy drobiarskie, ale i one zamierzają poprawić wyniki do końca roku. Próbujemy przekonać Japończyków do naszych produktów.

Według GUS od stycznia do czerwca produkcja mięsa wieprzowego zwiększyła się w Polsce o ponad 17 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. O blisko 7 proc. wzrosła ilość mięsa wołowego i cielęciny. Polskie firmy wytworzyły o 8,4 proc. więcej wędlin.

Hodowcy zarobili więcej

 – W pierwszym półroczu ceny żywca były średnio o 15 procent niższe niż w analogicznym okresie 2005 roku, co zachęcało do zwiększania produkcji – uważa Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

Dobra koniunktura wpłynęła na wyniki firm. W pierwszym półroczu przychody Grupy Sokołów, drugiego na polskim rynku producenta mięsa, wyniosły 774,4 mln zł – ponad 59 mln zł więcej niż w tym samym okresie 2005 roku. O blisko 3 mln zł – do 15,9 mln zł – wzrósł zysk netto tego koncernu. – To efekty restrukturyzacji oraz specjalizacji. Tylko dwa spośród pięciu zakładów należących do grupy zajmują się ubojem – powiedział Jerzy Majchrzak, rzecznik Sokołowa.

Pierwszych sześć miesięcy 2006 r. było udanych także dla Polskiego Koncernu Mięsnego Duda. Przychody grupy wyniosły 496,2 mln zł – były o jedną czwartą wyższe niż rok wcześniej. Zysk netto zwiększył się o 37 proc., do prawie 23,3 mln złotych. – Dzięki niższym cenom surowca i korzystnemu kursowi euro branży udało się zwiększyć eksport – informuje Witold Choiński.

Źródło: Rzeczpospolita

Powrót do aktualności