Producenci nie chcą współpracować z sieciami handlowymi

Polscy producenci przestali godzić się na warunki współpracy narzucane przez duże sieci handlowe. Ich sprzeciw zaczyna przynosić efekty.

Sieci wymagają od producentów nie tylko niskich cen, ale też na przykład współfinansowania akcji promocyjnych. W handlu trwa ostra walka o klienta, a w Polsce działa 13 międzynarodowych sieci spożywczych – najwięcej w Europie.

Niektórzy producenci w odpowiedzi na niekorzystne dla nich warunki współpracy rezygnują z niej. Tak uczyniła między innymi Piątnica, producent granulowanego serka wiejskiego. Jej produkty zniknęły z półek supermarketów sieci Carrefour. Jednak po dwóch tygodniach koncern musiał przeprosić się z władzami Piątnicy, gdyż o jej wyroby zaczęli upominać się klienci. Nowa umowa została podpisana już na znacznie lepszych dla polskiego producenta warunkach.

Dyktat supermarketów przełamują też producenci makaronów, z których część porozumiała się między sobą i twardo negocjuje warunki z sieciami.

Źródło: Informacyjna Agencja Prasowa