Przed Wielkanocą rośnie sprzedaż jaj

Statystyczny Polak zjada niecałe 18 jaj miesięcznie. Przed Wielkanocą jajeczna konsumpcja wyraźnie rośnie – fermy kurze sprzedają swój towar „na pniu”. Popyt na jaja wzrasta nawet 10-krotnie.

Z szacunków Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej wynika, że roczna produkcja kurzych jaj w Polsce to 9,2 mld sztuk. W tym roku ma być trochę lepiej – 9,4 mld sztuk. Powód: spadek cen. Zamiast do Niemiec czy Holandii jaja trafią na nasz rynek i towar jeszcze potanieje.

Polacy jedzą mniej jaj świeżych (nieprzetworzonych), a więcej przetworzonych, użytych do produkcji wyrobów spożywczych. To dlatego, że coraz częściej stołujemy się poza domem – uważają eksperci Instytutu. I ostrzegają: w konsumpcji jaj należy zachować umiar.

Źródło: Gazeta Wyborcza