Dwóch rusza po terminal zbożowy
Dwa podmioty znalazły się na krótkiej liście potencjalnych inwestorów dla Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni, którego prywatyzacja ma się zakończyć do końca roku.
- Do złożenia wiążących ofert zaproszono spółki Alfred C. Toepfer International Polska, Gdańskie Młyny i Spichlerze Dr Cordesmeyer - mówi Mirosław Turzyński, członek zarządu Portu Gdynia.
Pierwsza z firm jest własnością koncernu Alfred C. Toepfer International z siedzibą w Rotterdamie, którego obrót zbożami i płodami rolnymi sięga 40 mln ton rocznie. Obroty polskiej spółki wynoszą około miliona ton rocznie. Gdańskie Młyny i Spichlerze Dr Cordesmeyer należą w większości do niemieckiego koncernu Dr Cordesmeyer z siedzibą w Rheine.
Możliwości przeładunkowe Bałtyckiego Terminalu Zbożowego sięgają 1,5 mln ton rocznie. W tym roku planuje się przeładowanie w Gdyni 600 tys. ton zboża, czyli na poziomie porównywalnym do roku ubiegłego. Zarząd gdyńskiego portu sprzedaje do 100 proc. udziałów w terminalu.
- Do złożenia wiążących ofert zaproszono spółki Alfred C. Toepfer International Polska, Gdańskie Młyny i Spichlerze Dr Cordesmeyer - mówi Mirosław Turzyński, członek zarządu Portu Gdynia.
Pierwsza z firm jest własnością koncernu Alfred C. Toepfer International z siedzibą w Rotterdamie, którego obrót zbożami i płodami rolnymi sięga 40 mln ton rocznie. Obroty polskiej spółki wynoszą około miliona ton rocznie. Gdańskie Młyny i Spichlerze Dr Cordesmeyer należą w większości do niemieckiego koncernu Dr Cordesmeyer z siedzibą w Rheine.
Możliwości przeładunkowe Bałtyckiego Terminalu Zbożowego sięgają 1,5 mln ton rocznie. W tym roku planuje się przeładowanie w Gdyni 600 tys. ton zboża, czyli na poziomie porównywalnym do roku ubiegłego. Zarząd gdyńskiego portu sprzedaje do 100 proc. udziałów w terminalu.
Źródło: Puls Biznesu
Powrót do aktualności